HRV Oksijen Sensörü
9 Şubat 2021

Oksijen Sensörü Hatası

ile Bünyamin VICIL

WhatsApp’taki gruptan oksijen sensörü hatası ile alakalı birebir alıntı.

Birçok nedeni vardır; Önce arıza kodunu sildir. Akü eksi kutup başını çıkar. Kornaya bas -statik elektrik için. Sonra sensörü ve kutup başını tak çalıştır. Yanarsa tekrar akü kutup başını ve sensör soketini çıkar-tak. Marş ve gaz. Eğer tekrar yanarsa; ya sensör bozuktur veya başka nedenler. Akü yanında sigorta panosunu elektrikçiye kontrol ettir. Supap ayarı, kelebek boğaz temizliği, adaptasyon, AFR ayarı. Birçok neden.

Oksijen Sensörü Motor Arıza Lambasını Yakmışsa Sebepleri Neler Olabilir?

  • Bazen oksijen sensörü motor arıza lambasını yakar, fakat sensörün kendisi arızalı değil, sensörün gönderdiği sinyaller anormal değerdedir; bunun sebebi motorun çalışmasıyla ilgili problemlerdir. Yanma odasında normal olmayan hava-yakıt karışımı (çok fakir veya çok zengin karışım) meydana geliyor olabilir veya hava-yakıt karışımı normal fakat yanma anormal şekilde meydana geliyor olabilir. Bu durumda egzoz hattında fazla oksijen veya fazla hidrokarbon (HC) veya karbonmonoksit (CO) oluşur, oksijen sensörü bunu algılar ve sürücüye: “normal olmayan bir motor çalışması var” diye arıza lambasını yakarak mesaj verir.

    Bu problemler giderilmedikçe motor arıza lambası sönmeyecek – tekrar yanacaktır, oksijen sensörü değiştirilse bile tekrar arıza lambası yanacaktır.

Oksijen sensörü sağlam fakat motor arıza lambası yanıyor, sebepleri ne olabilir?

  • Enjektörlerin arızalı olması; enjektörlerden biri veya bir kaçı bozuk-kirli-tıkanmış vb.
  • Oksijen sensörünün soket ve bağlantı kablolarında kopukluk-kısa devre-oksitlenme-gevşeme
  • MAF (hava küte ölçer) sensörünün bozuk olması veya kirli olması, ya da kablo – soket bağlantı arızası
  • Supaplar arızalı; supaplar erimiş-yanmış veya supap ayarı bozulmuş
  • Piston segmanları veya silindir-gömlek aşınmış,
  • Motor kompresyon kaçırıyor, yağ yakıyor (yağ eksiltme); sebebi supaplar-segmanlar veya silindir kapak contası olabilir.
  • Ateşleme bobinleri arızalı
  • Bujiler arızalı, eskimiş, kurum kaplamış, tırnak aralıkları ayarız
  • MAP sensörü (emme manifoldu basınç sensörü) arızalı
  • Vakum kaçağı; emme manifoldu, emiş hattı boru ve hortumlarında sızıntı-yırtık-çatlak. Bunun sonucu motora ölçülmemiş hava girmesi gibi etmenler.